In 2021 is er doorgewerkt aan het opzetten van een programma rondom de ontwikkelingen op het gebied van dienstverlening en digitalisering. Dit heeft geresulteerd in het Digitaal Ontwikkel Programma 2021-2024.
Verdere digitale dienstverlening heeft plaatsgevonden. Vervolgstappen zoals i-Burgerzaken waarbij een beter digitaal proces van burgerzakendiensten is ontstaan. Daarbij komt de aanvraag van de inwoner via een doorlopende workflow terecht in het backoffice systeem voor de afhandeling. Daarnaast boden we in het kader van corona de aanvraag voor verschillende onkostenvergoedingen en subsidieregelingen digitaal aan. Ook implementeerden we de module i-Verkiezing voor gebruik bij de Tweede Kamerverkiezing in 2021. Daarmee kunnen kiezers onder andere digitaal een vervangende stempas aanvragen.
De website ontwikkelden we steeds verder door. Daarbij moeten we ook voldoen aan de toegankelijkheidseisen volgens de wet digitale toegankelijkheid. We publiceerden hiervoor hoe de stand van zaken is van de verschillende website, lieten onderzoeken uitvoeren en brachten verbeteringen aan. Dit is een continue proces.
Door activiteiten rondom digitalisering te bundelen in het Digitaal Ontwikkel Programma zorgen we ervoor dat we de randvoorwaarden in samenhang invullen om nieuwe verbindingen te leggen met onze inwoners, het bedrijfsleven en de leefomgeving in Beuningen - Beuningen maken we samen.